مقدمه

مراقبت از کودک پیچیده تر از آن است که بسیاری از مردم فکر می کنند. ویژگی های بسیاری وجود دارد که یک پرستار کودک خوب باید داشته باشد. خوشبختانه بسیاری از این ویژگی ها مواردی هستند که می توانید با گذشت زمان آن ها را یاد بگیرید. در زیر به آنها اشاره می کنیم.

همچنین برای استخدام و یا اعزام پرستار و مراقب کودک می توانید با شرکت اول سفیر سلامت تماس بگیرید.

02188500161

 

پرستار بیمار,مراقب کودک,اول سفیر سلامت

مراقب کودک باید مسئول و قابل اعتماد باشد

هر پدر و مادری یک پرستار کودک قابل اعتماد می خواهد. شما نیز می خواهید که والدین بتوانند به شما اعتماد کنند و از اینکه می توانید از فرزندان آن ها به خوبی مراقبت کنید، اطمینان داشته باشند. سعی کنید دانش خود را درباره مراقبت از کودکان افزایش دهید. بهترین راه، خواندن کتاب های خوب و متنوع است.
یک پرستار کودک با مسئولیت پذیری هم به کودکان و هم به والدین احساس امنیت می دهد.

قابل اعتماد بودن و مسئولیت پذیری از ویژگی های یک پرستار کودک خوب است که تقریباً بیش از هر چیز دیگری مهم است. بچه ها ممکن است شما را دوست داشته باشند، اما اگر شما همیشه دیر برسید، دیگر قابل اعتماد نخواهید بود.

والدین باید بتوانند به شما اعتماد کنند. شما باید انواع فعالیت های بی خطر برای کودکان را بدانید و بتوانید خطرات احتمالی را در صورت بروز آسیب، شناسایی کنید. یک پرستار کودک مسئولیت پذیر به بچه ها اجازه نمی دهد از شاخه های درخت بالا بروند و فعالیت های خطرناک انجام دهند.

ویژگی های پرستار کودک

مهربان باشد

مهربانی به معنی ملاحظه کار بودن، سخاوتمند بودن، همدل بودن و دوستانه بودن است.اگر می خواهید کودکانی که از آن ها نگهداری می کنید با شما مهربان باشند، ابتدا باید با آنها مهربان باشید. شما به عنوان یک پرستار کودک خوب برای کودکانی از آن ها نگهداری می کنید الگو هستید. مهربانی هنگام برقراری روابط جدید با کودکان بسیار مهم است. آن ها نه تنها در برخورد با شما، بلکه با کودکان و بزرگسالانی که ملاقات می کنند نیز مهربان خواهند بود.

یک پرستار کودک مهربان باعث می شود کودکان احساس راحتی کنند. کودکان نباید نگران باشند که شما آنها را قضاوت یا انتقاد خواهید کرد. این موضوع باعث می شود که کودک آزادی بیان داشته باشد.

مهربان بودن فقط به معنای خوب بودن یا انجام هر کاری نیست که باعث خوشحالی کودک شود. شما می توانید در کنار مهربان بودن یکسری محدودیت نظم دهید.

در واقع، اگر مهربان باشید، تربیت فرزندان آسان تر می شود، زیرا آن ها شما را به عنوان فردی منصف می بینند.
رفتار نادرست کوکان را با ملایمت و مهربانی به آن ها گوشزد کنید؛

زیرا اینکار موفقیت آمیزتر از رفتار های خشن است. توجه کنید که کوکان بسیار حساس هستند.

با انرژی باشید

کودکان به داشتن انرژی بیش از حد مشهور هستند. بنابراین این مورد یک اتفاق غیر معمول برای پرستار کودک بر خلاف پرستار سالمند نیست که آن ها را به طور فیزیکی زیر نظر داشته باشند و همراه با آن انرژی مصرف کند. پرستار کودک خوب،همیشه باید هوشیار و مراقب باشد تا کودک به علت انرژی بیش از حد در معرض مشکلات قرار نگیرد.

آگاه باشید

اگر یک کودک همیشه نیاز به مراقبت های بهداشتی اورژانسی داشته باشد، بسیار خوب است بدانید که پرستار کودک خوب می تواند هر بحران هایی را که در غیاب والدین به وجود می آید اداره کند. یک پرستار کودک خوب در مورد کمک های اولیه  آگاه است و برای پاسخ دادن به آلرژی شدید آموزش دیده است، امنیت بیشتری دارد که والدین می توانند احساس کنند که کودک در طول موارد اضطراری به خوبی مراقبت می شود.

به عنوان مثال اگر یک کودک بر اثر قورت دادن یک قطعه اسباب بازی در حال خفه شدن باشد باید پرستار آموزش کافی برای نجات کودک در این شرایط را گذرانده باشد.

به همین ترتیب، تمایل به یادگیری مسائل عملی دیگر، مانند انتخاب غذای مغذی برای کودک چه با آموزش و یا به سادگی یک ویژگی خوب برای یک پرستار مراقبت از کودک است.

 

مؤدب و خوش برخورد باشید

آخرین ویژگی پرستار کودک خوب مؤدب و خوش برخورد بودن است. شما به عنوان یک پرستار کودک برای بچه ها الگو هستید. باید همان طوری رفتار کنید که از آن ها انتظار دارید.این به معنای رعایت موارد ساده مثل، گفتن لطفا و تشکر از شما و به طور کلی مودب بودن است. هنگام غذا خوردن با بچه ها، باید از آداب سفره پیروی کنید.

رعایت ادب شامل احترام به حریم خصوصی آن ها، باز نکردن کشو و کمد و دست نزدن به وسایل شخصی، بدون اجازه آن ها است.

صبور باشید

از ویژگی های یک پرستار کودک خوب و ماهر،صبور بودن است.پرستاران کودک ساعت‌های بیشماری را با بچه‌ها می‌گذرانند و لازم است بدون عصبانی شدن و با صبر روحیات و رفتارهای‌شان را کنترل کند.

منعطف باشید

پرستار کودک باید انعطاف پذیر باشد. زندگی با کودکان پر از رویدادهای غیر قابل پیش‌بینی است. از این رو پرستاران باید خود را با موقعیتی که با آن رو به رو می‌شوند وفق دهند و انتظار اتفاقات غیر منتظره را نیز داشته باشند.

به احساسات کودک توجه کنید

یکی از ویژگی های پرستار کودک حرفه ای این است که  به احساسات و عواطف کودک توجه داشته باشد.پرستار کودک باید به استفاده کودک از فضای مجازی و بازی های کامپیوتری توجه داشته باشد، تا کودک بدون نظارت در محیط اینترنت فعالیت نداشته باشد. پرستار باید یک برنامه ‌ی غذایی مناسب، و در صورت استفاده کودک از دارو یک برنامه داروی دقیق داشته باشد، زیرا یکی از با اهمیت ترین مسئولیت‌ های پرستار کودک و نوزاد به حساب می آید.

مدیریت فردی خود را داشته باشید

یک پرستار کودک قابل اعتماد بایستی از نظر جسمی و روانی فردی قابل اعتماد باشد. تجربه های مختلفی را کسب کرده باشد و در محیط های مختلف توانایی های متفاوتی را بدست آورده باشد.

یک پرستار خوب بایستی تحمل موقعیت های مختلف را‌ داشته باشد و بتواند درصورت بروز هر مشکلی آرامش خود را حفظ کند. ضمن حفظ روحیه خود مشکل را به خوبی مدیریت نموده و نسبت به رفع آن اقدام کند.

بنابراین پرستار کودک از لحاظ روانی و جسمی نیز می تواند به فردی قابل اعتماد تبدیل گردد. یک پرستار کودک قابل اعتماد بایستی در زمینه های پزشکی خصوصا امدادهای اولیه برای کودک تجربه و تخصص کافی را داشته باشد. علاوه بر این یک پرستار کودک بایستی از نظر جسمی نیز توانایی های لازم در زمینه نگهداری کودک را داشته باشد.

قابل اعتماد باشید

به عنوان یک پرستار کودک در منزل ، ما باید از سلامت روحی و جسمی خود محافظت کنیم. حتی وقتی که بیمار هستیم. با رعایت موارد زیر به طور کامل می‌توانید یک پرستار قابل اعتماد باشید. به عبارتی لازم است تا مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید.

برای این که یک پرستار قابل اعتماد باشید، باید مراقب جسم و روح خود باشید. بهتر است که خود را در شرایط جدید قرار دهید. به طور کامل مراقب کودکان و کسانی که از آن‌ها مراقبت می کنید، باشید.

اگر والدین مراقبت کافی از فرزندانشان را احساس کنند، آن وقت شما یک پرستار کودک مورد اعتماد خواهید بود.

ممکن است فردی که در زمینه مراقبت از کودکان فعالیت داشته باشد، در حوزه کاری خود با چالش‌های مختلفی روبه رو باشد . در این صورت یک پرستار که از نظر تجربه و مهارت در بین افراد به عنوان یک متخصص شناخته می‌شود، می‌تواند کمک شایانی به کودکان کند.

 

پرستار کودک,مراقب پرستار,اول سفیر سلامت

با بررسی این موارد می‌توان دید که یک پرستار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا از سایر گزینه‌ها قابل قبول‌تر به نظر برسد. اگر شما یک پرستار کودک قابل اعتماد باشید، می‌توانید بیش تر از سایرین، در این زمینه فعالیت داشته باشید.

 برای استخدام و یا اعزام پرستار و مراقب کودک می توانید با ما تماس بگیرید.

02188500161

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 18 =