021-88500161

پرستار کودک

اول سفیر سلامت

آرامش را با ما تجربه کنید

مراقبت از کودک

کودکان ما بزرگترین سرمایه های ما هستند و برای همه ما رشد،تربیت،آموزش و … فرزندانمان می تواند از مهم ترین هدف های زندگیمان باشد .

امروزه، پدر و مادرها با توجه به مشغله کاری و عدم داشتن وقت کافی برای مراقبت از کودکان خود،ممکن است دچار استرس و اضطراب شوند.حضور یک پرستار کودک در این زمان راه حلی مناسب برای کاهش این استرس ها می باشد.

ما در مرکز اول سفیر سلامت سعی در این داریم با اعزام مراقبین و پرستاران آموزش دیده که مانند یک دوست و یا یک نفر دیگر از اعضای خانواده از کودک شما نگهداری می کند، نگرانی های پدر و مادر ها را به حداقل برسانیم.

ضمناً شما می توانید با یک تماس به صورت رایگان با مشاورین ما در مورد پرستار کودک در ارتباط  باشید. کارشناسان ما بعد از دادن مشاوره تا انتخاب پرستاری مناسب برای کودک عزیز شما در کنار شما خواهند بود.

جهت مشاوره رایگان، با ما در تماس باشید

ویژگی‌های یک پرستار کودک

پرستاران کودک با توجه به دسته بندی های مختلف که برخی برای نگهداری و مراقبت از کودک و برخی برای آموزش دادن و انجام سرگرمی ها و بازی های هدفمند به منزل شما اعزام شده و با برآورده کردن تمام درخواست های خانواده، تلاش خود را برای ایجاد محیطی شاد، سالم و امن برای کودک دلبند شما می کنند.

دسته بندی  پرستاران:

1)مادریارها

2)کودکیارها

3)روانشناس ها

در ادامه به شرح وظایف این سه دسته می پردازیم.

1)مادریار: مراقبت و نگهداری نوزادان و کودکان تازه متولدشده به طبع با کودکان بالای دو سال متفاوت است. ما برای نوزادان، پرستارانی که حتما خودشان مادر شده باشند و تجربه کار با نوزادان را داشته باشند اعزام می کنیم.

خدماتی مانند شیر خشک و غذا دادن به نوزاد و امور بهداشتی نوزاد از جمله خدماتی است که فقط از عهده پرستارانی که خودشان مادر شده اند برخواهد آمد.

شرح وظایف مادریار:

ورود وخروج به موقع: بدیهی است مادریارها برای ایجاد اطمینان خاطر و آرامش برای والدین و کودک باید در ساعت از قبل تعیین شده در محل کار خود حضور داشته باشند .

-انجام امور بهداشتی کودک:مادریارها موظف به انجام تمامی امور مربوط به کودک می باشند؛خدماتی مانند اماده کردن شیرخشک، تعویض پوشک،تعویض لباس، مرتب کردن لباس ها، نظافت اتاق و تخت خواب کودک،استحمام کودک و …. از وظایف مادریارها می باشد که لازم است حتما با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام شود.

-تغذیه کودک: مادریارها موظفند درمورد تغذیه کودکان مطالعه داشته باشند و با توجه به اموزش های دیده شده در شرکت و همچنین با توجه به توصیه های والدین، وعده های غذایی کودک را سر ساعت های از قبل مشخص شده با ایجاد محیطی ارام آماده کنند. و همچنین در مورد نوزادان شیرخوار نیز اماده سازی شیر خشک کودک برعهده مادریار می باشد.

-امور منزل و آشپزی:مادریارها علاوه بر نگهداری و مراقبت از کودک،امور منزل در حد عرف(شستن ظروف،جاروکشی و گردگیری،شستشوی سرویس های بهداشتی و ….) و همچنین آشپزی را نیز انجام خواهند داد.

وظایف دیگری مانند خواباندن نوزاد،بازی با کودک و … نیز برعهده مادریار می باشد.

2)کودکیار: کودکیار ها پرستارانی هستند که معمولا برای کودکان بالای 3سال پیشنهاد می شوند.کودکیارها با تحصیلات بالای لیسانس و یا سابقه کار در مهد کودک و یا تحصیلات مرتبط با کودکیاری و در صورت نیاز مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسوی و …. اماده ارایه خدمات به کودک دلبند شما می باشند.

وظیفه اصلی و مهم کودکیارها  آموزش، ایجاد سرگرمی وبازی های هدفمند، برای کودکان عزیز است.

شرح وظایف کودکیار:

-نگهداری ومراقبت از کودک

-انجام امور بهداشتی کودک

-آموزش

-ایجاد محیط شاد و انجام بازی ها و سرگرمی های هدفمند

-کمک در امور درسی

-خواندن کتاب های مربوط برای کودک

-ارتباط گیری موثر

-تغذیه کودک(با توجه به توصیه خانواده)

-آموزش زبان

-کمک در امورتربیتی کودک

لازم به ذکر است،انجام امور منزل و آشپزی در شرح وظایف کودکیار ها نیست و در صورت درخواست،شما می توانید زمان مشاوره با کارشناس خود این موضوع را مطرح کرده تا کارشناس شما در مرکز بهترین کودکیار را برای شما انتخاب و اعزام کنند (کودکیاری که امور منزل را نیز انجام دهد).

در هر صورت بهترین راه حل برای انتخاب پرستار کودک تماس با مرکز و صحبت با کارشناسان مشاور کودک می باشد.

3)روانشناس ها:ما در مرکز اول سفیر سلامت، بعد از ارائه مشاوره سعی در اعزام بهترین روانشناسان کودک برای کودکان عزیز مبتلا به بیماری اوتیسم،بیش فعالی و …داریم.

شما می توانید بعد از دریافت مشاوره از مرکز با روانشناس ما در ارتباط بوده و به صورت ساعتی از خدمات ایشان بهره مند شوید.

 

مراحل استخدام پرستار کودک:

1) تماس با مرکز و دریافت مشاوره از کارشناسان کودک

2) مصاحبه تلفنی

3) مصاحبه حضوری

4) دوره آزمایشی

5) تایید و انعقاد  قرارداد

پرستاران کودک در تمامی مناطق 22 گانه تهران و حومه، همچنین شهر کرج و تمامی شهرستان ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

شما با استخدام پرستاری دلسوز و متعهد می توانید با آرامش خاطر کودک عزیزتان را به ما بسپارید.