در این مقاله قصد داریم درباره وظایف پرستار سالمند واکری صحبت کنیم و همچنین انواع و مدل های گوناگون واکر را برای تسهیل در خرید شما عزیزان، بررسی کنیم.

افرادی که فقط با کمک یک وسیله قادر به حرکت هستند معمولا بیشتر کارهای زندگی روزانه خود را نمی‌توانند انجام دهند. به همین دلیل باید در کنار آن‌ها یکی حضور داشته باشد تا به آنان کمک کند.

با ما همراه باشید.

 

پرستاری از سالمند واکری

 

با ما تماس بگیرید

02188500167

این افراد که فقط با کمک یک وسیله قادر به حرکت هستند معمولا بیشتر کارهای زندگی روزانه خود را نمی‌توانند انجام دهند. ممکن است نزدیکان این عزیزان نتوانند هر لحظه مراقب آن‌ها باشند به همین دلیل، آن‌ها توانایی مراقبت از خود را ندارند، باید در کنار آن‌ها یکی حضور داشته باشد.

در بعضی از مواقع به دلیل تنهایی افراد سالمند و یا مشکلاتی که اطرافیان فرد سالمند دارند. امکان مراقبت از سالمند واکری نیست.پس به دنبال استخدام پرستاری که در وهله اول توانایی مراقبت از سالمند واکری را داشته باشد و همچنین به لحاظ مهارت، به لحاظ قدرت بدنی و اخلاقی، فردی مناسب باشد.

واکر، وظایف پرستار سالمند واکری, پرستار سالمند, انواع واکر

 

 وظایف پرستار سالمند واکری

وظایف پرستار بستگی به توانایی و نیاز سالمند تعیین می‌شود. این پرستاران را می‌توان به صورت شبانه‌روزی، پاره‌وقت استخدام کرد تا مراقبت از سالمند شما را انجام دهند.با توجه به اینکه سالمندانی که از واکر استفاده می‌کنند ممکن است تعادلشان را از دست بدهند و زمین بخورند، پرستار سالمند موظف است به هنگام را ه رفتن، نشستن و بلند شدن ایشان را تحت نظر داشته باشد و به ایشان کمک کند.سالمند واکری را در انجام برخی فعالیت‌های خود که باید از فردی کمک بگیرند، را کمک می‌کنند.

1. سهولت دسترسی واکر برای سالمند

یک پرستار باید واکر را به نحوی در کنار سالمند قرار دهد که سالمند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد، به نحوی هم باید باشد که در مواقعی که سالمند در حال استراحت است واکر برای آن خطری نداشته باشد. البته سالمندانی که فراموشی دارند و از خاطر آن‌ها می‌رود که با کمک چه وسیله‌ای راه می‌روند، واکر را باید در جلو دیدگان آن‌ها قرار داد.

2. چک کردن واکر از لحاظ فنی

یکی از وظایف مهم پرستار این است که قبل از اینکه سالمند از واکر استفاده کند، از بی نقص بودن واکر مطمئن شود و سپس در اختیار سالمند قرار دهد. در غیر این صورت اگر از این وظیفه سر باز زنند و واکر سالم نباشد ممکن است برای سالمند اتفاقاتی چون سقوط به زمین و آسیب‌دیدگی شدیدی به وجود آید.

اگر سالمند واکری از ایستادن و پیاده‌روی احساس ناراحتی و درد کرد پرستار نباید بی‌اهمیت در کنار این مشکل بگذرد. اول به واکر بنگرد اگر تنظیمات واکر بهم خورده را درست کند ولی در غیر این صورت دلیل چیزی غیر از تنظیمات بود به پزشک مراجعه کنید.

3. متناسب بودن فاصله دستان سالمند

پرستار سالمند واکری باید از دقت و تمرکز بالایی بر خوردار باشد تا بتواند به جزئیات رفتاری و عملی فرد واکری اطلاع داشته باشد به عنوان مثال :برقرار کردن تعادل بین فاصله دستان با واکر باید مورد توجه پرستار قرار گیرد. زیرا اگر تعادل در این فاصله حفظ نشود به دستان و کمر سالمند به دلیل خم شدن زیاد آسیب می‌رسد.

4. مناسب کردن محل‌های تردد سالمند

پرستار باید در مسیرهای که سالمند عبور می‌کند را بررسی کند در صورت مشاهده موانعی آنرا برطرف کند. یا اگر در کف منزل قالیچه یا چیز دیگری که موجب لیزخوردگی سالمند می‌شود را محکم کند. اگر از اینکه ممکن است سالمند توان نداشته باشد به خوبی با واکر راه رود پرستار باید در کنار آن باشد که در صورت سقوط آنرا نگه دارد.

 

واکر، وظایف پرستار سالمند واکری, انواع واکر, پرستار سالمند

 

واکر چیست؟

در بیمارانی كه قدرت عضلات اندام تحتانی آن‌ها كاهش پیدا كرده است، دامنه حركتی مفصل ران یا زانو یا مچ پای آن‌ها كم شده، درد و یا ناپایداری مفصلی دارند و یا اختلال در تعادل دارند واكر می‌توان كمک كننده باشد.

واكر یكی از وسایل مهم برای كمک به راه رفتن است. بسیار مهم است تا بیماران بعد از درمان آسیبی كه به اندام تحتانی یا لگن آن‌ها رسیده یا عمل جراحی كه برای آن‌ها انجام شده هرچه زودتر راه بروند.

همچنین می‌توان گفت که واکر اصلا محدودیت سنی خاصی ندارد و حتی کودکان هم در شکل و ظاهری کوچک‌تر می‌توانند از این وسیله بهره ببرند.

در سالمندان نیز به دلیل کهولت سن و تحلیل رفتن عضلات گاهی اوقات استفاده کردن از واکر لازم است. واكر به علت داشتن چهار عدد پایه، از عصا پایدارتر است.

 

انواع واکر

واکر ساده یا استاندارد

واکرهای استاندارد ابتدایی‌ترین و محبوب‌ترین نوع واکر بوده، که دارای ۴ پایه بدون چرخ است و به آن‌ها واکر قدم رو نیز می‌گویند.

برای حرکت کردن با این نوع واکر فرد باید کاملاً آن را بلند کرده، چند سانتی متری به جلو ببرد و بعد خود را به سمت واکر بکشاند.

واکرهای استاندارد شامل یک چهارچوب ساده فلزی با چهار پایه قابل تنظیم هستند، که اجازه می‌دهد آن را به ارتفاع مطلوب برای فرد تنظیم کرد.

این واکر ارزان، سبک وزن و با دوام است، بیشتر مناسب استفاده در منزل بوده و بهتر است برای مسافت‌های کوتاه یا اگر ثبات اصلی‌ترین نگرانی است از آن استفاده شود.

میزان تحرک با این نوع واکر کم است و باید بر روی سطوح صاف (بدون ناهمواری) استفاده شود. همچنین برای افراد سالخورده با عدم حفظ تعادل بسیار مناسب است.

مدل دیگر این واکرها واکر پله‌ای است، که این مدل به دلیل داشتن دو دسته در ارتفاعات مختلف (پله‌ای)، برای نشستن و برخاستن بر روی صندلی یا توالت فرنگی بسیار مناسب است.

بعضی از واکرهای ساده امکان جمع شدن (مدل تاشو) را نیز دارند، که حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

واکر تاشو

یکی از انواع واکر، واکر تاشو است. معمولا اغلب شرکت ها واکرهای جدید را تاشو تولید می کنند. این واکر به راحتی جمع و کوچک می شود. بنابراین به راحتی قابل حمل است و در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد.

واکر دو چرخ(همى واكر)

این نوع واکر مثل واکر استاندارد است، با این فرق که در دو پایه‌ی جلویی خود چرخ دارد. وجود چرخ باعث می‌شود، این واکر برای استفاده بیرون از منزل مناسب باشد.

چرخ‌ها به شخص اجازه می‌دهد، در هنگام حرکت کردن واکر را به جای بلند کردن به جلو هل دهد و دیگر نیاز به بلند کردن آن نداشته باشد.

واکرهای دو چرخ، دارای چرخ در قسمت دو پایه جلویی و نوک لاستیکی روی پایه‌های عقب است. فرد می‌تواند وزن خود را هنگام حرکت روی واکر بیندازد و پایه‌های نوک لاستیکی مانع از چرخش و غلتیدن آن می‌شود.

این مدل واکر برای زمین‌های ناهموار مناسب است و برای استفاده در داخل و خارج از منزل توصیه می‌شود. ولی حرکت با آن بر روی فرش می‌تواند تا حدودی سخت باشد.

همچنین واکرهای همی، پایدارتر از عصا در نظر گرفته می شوند و بهترین نوع واکر براى افرادى است كه نمى توانند به طور كامل از هر دو دست خود براى راه رفتن به وسيله ى يك واكر مناسب استفاده كنند.

 

 

واکر، وظایف پرستار سالمند واکری, پرستار سالمند, انواع واکر

 

واکر یا رولیتر ۳ چرخ

واکری که ۳ چرخ دارد، استفاده از آن برای افرادی که عضلات تحتانی آنها تحلیل رفته و نیاز به استفاده مداوم از واکر دارند، مناسب‌تر و آسان‌تر است.

این واکر به اندازه ی واکر چهار چرخ باعث حفظ تعادل می شود دارای وزن کمتری می باشد و قابلیت مانور بیشتری دارد.

شکل ظاهری واکرهای سه چرخ با واکر نوع ۴ چرخ آن فرق دارد. آنها یک شکل مثلثی با یک چرخ در جلو و دو چرخ در پشت دارند. این رولیترهای ۳ چرخ برای جلوگیری از حرکت بر روی دسته‌های خود دارای ترمز هستند.

این واکرها کوچک‌تر از واکرهای ۴ چرخ هستند و شکل مثلثی آن‌ها اجازه مانور بیشتری را به فرد می‌دهد. با این حال، دارای صندلی نیستند ولی خوشبختانه بیشتر آنها یک سبد ذخیره سازی نیز دارند.

بعضی از مدل‌های رولیتور ۳ چرخ قابلیت جمع شدن نیز دارند، حمل و نقل رولیتور تاشو بسیار آسان است.

واکر یا رولیتر ۴ چرخ

استفاده از واکری که ۴ چرخ دارد، برای افرادی که عضلات تحتانی آن‌ها تحلیل رفته و نیاز به استفاده مداوم از واکر دارند و همچنین برای افرادی که نیاز به حفظ تعادل خود ندارند، مناسب‌تر و آسان‌تر است. علاوه بر این آن‌ها انتخاب اول برای کسانی است که زمان بسیاری را در خارج از خانه سپری می‌کنند.

رولیترها ۴ چرخ در همه پایه‌های خود چرخ دارند. ۴ چرخ بودن این نوع واکر برای ارائه تحرک بیشتر است. در بیشتر این مدل‌ها دسته‌ها ترمز دارند که با فشار دادن فعال می‌شوند. گاهی نیز دارای صندلی برای استراحت و سبد برای قرار دادن وسایل شخصی است.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =