نگهداری از سالمند:

یکی از خدمات مرکز اول سفیر سلامت،خدمات نگهداری از سالمند در منزل است که امروزه به دلیل مشغله فرزندان و یا بروز بیماری های سالمندان مانند آلزایمر،پارکینسون و … حضور یک پرستار سالمند در منزل می تواند گزینه خوبی برای سالمندان و خانواده شان باشد. در ادامه به شیوه نگهداری از سالمندان در منزل و مزایای آن می پردازیم.

جهت اعزام پرستار برای نگهداری از سالمند خود با ما تماس بگیرید

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره بیماری پارکینسون وعلائم آن، مطالب مربوط به این بیماری را در سایت مطالعه بفرمایید.

چه زمانی به نگهداری از سالمند  در منزل نیاز داریم:

1)تنها بودن سالمند: فرزندان به دلیل مسائل شخصی و خانوادگی خودشان و در صورت تأهل ممکن است زمان کافی برای نگهداری از والدین خود را نداشته باشند.به همین دلیل سالمندانی که در منزل تنها زندگی می کنند نیاز به کمک در امور شخصی خودشان و همچنین انجام امور منزل و آشپزی را دارند.در این شرایط نگهداری از سالخورده در منزل توسط پرستار انتخاب مناسبی است.

پرستار سالمند می تواند به عنوان همدم و مونس سالمند با ایشان زندگی کرده و تمام امور مربوط به ایشان را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

2)بیمار بودن سالمند: کهولت سن باعث بروز بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر و پارکینسون و …. شده و یا باعث می شود که سالدیده نتواند امور شخصی و طهارت خود را انجام دهد و در صورت نیاز باید از پوشک استفاده کند در این شرایط نگهداری از افراد مسن در منزل شرایطی امن و آسوده را فراهم می سازد تا خانواده بتواند به راحتی به مسائل کاری و شخصی خود بپردازد و خیالشان از سالمند راحت باشد.

کارشناسان ما در مرکز اول سفیر سلامت با گردآوری بهترین پرستاران سالمند در منزل هستند.در مورد سالمندانی که دچار بیماری آلزایمر هستند به دلیل پیش رونده بودن این بیماری ممکن است اگر در منزل تنها باشند دچار آسیب های جبران ناپذیری شوند.

حضور پرستار در کنار ایشان بسیار مهم است.همچنین در مورد سالمندانی که از پوشک استفاده می کنند نیز،باید پرستارانی که در این مورد تخصص دارند در کنار ایشان بوده و با رعایت اصول کامل بهداشتی و در فاصله زمانی مشخص امور شخصی سالخورده را انجام دهد تا دچار زخم بستر نشود.

نگهداری از سالمند, اول سفیر سلامت, پرستار سالمند

مزایای نگهداری از سالمند در منزل:

1)بهبود شرایط روحی سالمند: همه ما می دانیم سالمندان با توجه به شرایط سنی و شرایط زندگی خود نیاز به یک مونس و همدم دارند که بتوانند به صورت مستمر و دائم در کنارشان بوده و به ایشان روحیه بدهند.با پرستار وقت بگذرانند،اوقات فراغت داشته باشند و با توجه به علایق و سلایق سالمند ساعت‌های روز را سپری کرده و از احساس اضطراب، تنهایی و نگرانی در سالدیده جلوگیری کنند. حضور یک پرستار مهربان، دلسوز، زبده و کاربلد در کنارشان بهترین انتخاب برای سالمندان است.

2)بهبود شرایط جسمی سالمند: زمانی که سالمند دچار بیماری می شود،باید روند درمان را به صورت کاملا منظم و جدی طی کند،داروها را با توجه به تجویز پزشک در ساعت و فاصله زمانی مشخص مصرف کند،رژیم غذایی ایشان با توجه به بیماریشان کاملا رعایت شده و در صورت نیاز به استفاده از پوشک در فاصله زمانی مشخص و با رعایت اصول بهداشتی از ایجاد زخم بستر جلوگیری کنند. در صورت کم توانی در راه رفتن با کمک و رعایت کامل راه برود تا از بروز حادثه و شکستگی جلوگیری شود.

زمانی که تما موارد منظم و مستمر انجام پذیرد،شرایط جسمانی سالمند رو به بهبود رفته و از ایجاد مشکلات بعدی و عموماً مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری می شود.یک پرستار سالمند خوب تأثیر مستقیم بر روند بهبود بیماری ها و شرایط جسمانی ایشان دارد.

3)امنیت خاطر فرزندان سالمند: همه ما می دانیم والدین با ارزش ترین سرمایه های زندگی ما هستند و آرامش و آسایش آن ها برای ما بسیار حائز اهمیت است، اما هر کدام از فرزندان زندگی شخصی خود را داشته و ممکن است نتوانند زمان کافی برای رسیدگی به سالخورده را داشته باشند اما از طرفی بزرگترین دغدغه شان نیز امنیت و آرامش سالمندشان است.

از این رو می توان از پرستار سالمند در منزل استفاده کرد. زمانی که ما به عنوان فرزند بدانیم پرستاری کاربلد و دلسوز در کنار پدر و مادر سالمند ما زندگی می کند تمامی امور مربوط به آن‌ها را انجام می دهد و آرامش را به آن‌ها هدیه می دهد می‌توانیم با امنیت خاطر و آسودگی به زندگی شخصی خود نیز رسیدگی کنیم.

با حضور پرستار سالمند در منزل می توانیم در هر موقعیت زمانی و مکانی از حال عزیز خود با خبر باشیم و از بروز هر گونه اتفاق احتمالی جلوگیری کنیم.حضور پرستار در کنار سالمندمان می تواند کمک بزرگی برای سالدیده و خانواده باشد. برای مشاوره در این مورد نیز می توانید با کارشناسان ما در مرکز به صورت رایگان در ارتباط باشید.

4)نظافت منزل: عموماً سالمندان به دلایل مشخص نمی توانند امور منزل خود را به صورت منظم و کامل انجام دهند اما به هم ریختگی منزل نیز ممکن است مخل آسایش افراد مسن و خانواده شود. پرستار سالمند می تواند در کنار نگهداری از سالخورده تمامی امور مربوط به منزل را نیز انجام دهد.زمانی که منزل از نظافت کامل برخوردار باشد،سالخورده و خانواده نیز احساس آرامش خاطر بیشتری دارند.

همچنین آشپزی برای سالمندان نیز بسیار مهم است. تغذیه سالمند باید با توجه به تجویزات پزشک و با رعایت اصول بهداشتی تهیه شود. همچنین زمان مصرف غذا نیز باید مشخص و از پیش تعیین شده باشد. می توان برای رسیدگی کامل به امور نظافتی منزل و آشپزی از یک پرستار سالمندی که تمامی این امور را به نحو احسنت انجام دهد استفاده کرد. همچنین به علت اینکه افراد مسن در اکثر مواقع مهمان دارند و امور پذیرایی مهمان‌ها نیز از عهده آنان خارج است، پرستار می تواند کمک بزرگی در این مورد باشد.

تفاوت نگهداری سالمند در منزل با خانه سالمندان:

همه ما می‌دانیم سالمندان عزیز ما به علت کهولت سن، دوری از فرزندان،ناتوانی جسمی و … دچار تضعیف روحیه می شوند. در این شرایط اگر خانواده تصمیم به انتقال عزیز خود به خانه سالمندان کنند، هم برای عزیزشان و هم برای خودشان خسارات جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد. هیچ کس دوست ندارد دور از خانه خود زندگی کند،به خصوص سالمندان که وابستگی بیشتری به خانه خود دارند.

بنابراین بهتر است در چنین شرایطی از خدمات پرستار سالمند در منزل بهره‌مند شویم. با حضور یک پرستار سالمند دلسوز و مهربان در منزل سالمند احساس آرامش بیشتری دارد و میتواند راحت تر و با امنیت خاطر بیشتری در برابر بیماری‌ها و احساس تنهایی خود رو به رو شود.

سالمند در خانه سالمندان دچار احساس شدید تنهایی و دلتنگی می شود و تأثیر مستقیمی از محیط خانه سالمندان می گیرد که این مورد باعث تشدید بیماری‌هایش می شود،اما زمانی که سالمند در منزل خود زندگی کند و با پرستار خود ارتباط خوبی برقرار کند احساس شادی بیشتری خواهد داشت.

همچنین مسلماً وقتی یک فرد سالخورده تمام امورش مربوط به یک پرستار باشد از رسیدگی خیلی بالاتری بهره‌مند خواهد شد.زمانی که یک پرستار فقط مسئولیت یک سالمند را بر عهده داشته باشد بسیار متفاوت است با زمانی که در خانه سالمندان مسئولیت چند سالمند را بر عهده داشته باشد.پرستار می تواند تمام امور مربوط به سالمند را به درستی و با رعایت اصول کامل بهداشتی انجام دهد.

غذایش را سر موقع سِرو کرده، داروهایش را به موقع آماده کند. همچنین زمانی که سالمند در منزل خود زندگی کند می تواند همه عزیزانش را در منزل ملاقات کند.آنطور که دلش می خواهد پذیرایی کند و خاطرات خوشی را با عزیزان خود بسازد.ضمناً اگر که تصمیم داریم پرستار سالمند داشته باشیم باید کیفیت و هزینه این خدمات را با خدمات خانه سالمندان مقایسه کنیم.مسلم است اگر کیفیت و هزینه این دو خدمات را با هم مقایسه کنیم،خدمات نگهداری از سالمند برای ما به صرفه تر خواهد بود.برای اطلاع از هزینه پرستار نیز می توانید با شماره 88500167 تماس بگیرید.

به همه خانواده‌های عزیز توصیه می‌شود اگر تصمیم به نگهداری از سالمند دارند حتما از خدمات نگهداری در منزل استفاده کنند و از انتقال سالخورده به خانه سالمندان خودداری کنند.

ما در مرکز اول سفیر سلامت،با شما مشاوره می کنیم و با تمام دغدغه های شما آشنا می شویم و بهترین پرستار را برای سالمند عزیز شما انتخاب و اعزام می کنیم. برای دریافت مشاوره به صورت رایگان با شماره های 88500161-88500167 تماس بگیرید.

نگهداری از سالمند,پرستار سالمند,اول سفیر سلامت

-برای نگهداری از سالمند در منزل چه کارهایی باید انجام دهیم:

مسأله سالمندی مسئله‌ی قابل درکی است که همه ما قرار است آن را تجربه کنیم. پا به سن گذاشتن و وارد دوره‌ی سالمندی شدن تجربه جدیدی برای هر انسان است که امکان دارد در سال های اول باعث ایجاد احساسات ناخوشایندی شود، البته برخی از سالمندان این دوره را با شادابی و سلامتی می گذرانند و نیازی به مراقبت ندارند اما باز هم نیاز به یک همدم و هم صحبت در کنار خود دارند. در ادامه به نکاتی درباره نگهداری از سالمند در منزل می پردازیم.

1)محیط منزل را اماده کنیم: خانه ای که سالمند در آن زندگی می کند، باید طوری آماده سازی شود که احتمال بروز هرگونه اتفاق احتمالی به صفر برسد. برای مثال محیط خانه باید خلوت بوده و از وسایل گران قیمت و وسایل سنگین جلوگیری شود تا احتمال برخورد عزیزتان با لوازم وجود نداشته باشد که باعث افتادن فرد مسن یا شکستن لوازم نشود. از قراردادن لوازمی که ممکن است آتش زا باشد جلوگیری کنیم و محیطی امن برای آنان ایجاد کنیم.

2)عزیزان سالدیده را از نظر روحی آماده کنیم: طبیعی است که سالمند ما علاقه‌مند است که با فرزندان خود زندگی کند و زمانی که فرزندان به هر علتی امکان این مورد را نداشته باشند باید ایشان را از نظر روحی آماده کنند. به ایشان محبت کنند و در کمال احترام از ایشان بخواهند، شرایط را بپذیرد و مطمئن باشد پرستار در کنار ایشان خواهد بود و مثل فرزندش در کمال محبت و احترام از ایشان مراقبت خواهد کرد.

3)دغدغه های افراد مُسِن و خودمان را بشناسیم: هر خانواده و هر کسی دغدغه‌های متفاوتی دارد و ویژگی‌های متفاوتی از پرستار در نظر دارد. با گفتگو و مشورت با سالمند می توانیم این ویژگی‌ها را شناخته و با بررسی تمام نکات، اقدام به نگهداری از سالمندمان در منزل کنیم و پرستاری مناسب برای ایشان انتخاب کنیم.

4)انتخاب شرکت مناسب: استخدام پرستار از طریق یک شرکت معتبر بهترین راه حل برای انتخاب پرستار است. چون کارشناسان شرکت واقف بر امور پرستاری از سالمند و نحوه نگهداری از آنان در منزل بوده و همچنین پرستاران با تجربه و با سابقه کار را می شناسند و بعد از شنیدن تمام توصیه ها و دغدغه های شما پرستار مناسب را اعزام می کنند.

برای خدمات نگهداری از منزل با شماره تماس های 8850016188500167 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + ده =