مقدمه

اولین پرسشی که باید در استخدام نیروی خدماتی داشته باشیم این است که ما به دنبال چه ویژگی‌هایی در پرسنل خدماتی هستیم؟ اصولا باید بعنوان کارفرما از نیرو‌های امور منزلی انتظاراتی کاملاً واقع‌بینانه داشته باشیم تا بتوانیم خیلی راحت و بدون دردسر، فرد مورد نظر خود را پیدا کنیم.

در این مطلب قصد داریم درباره ویژگی‌های یک نیروی خدماتی خوب و حرفه‌ای صحبت کنیم. با ما همراه باشید

 

برای اعزام نیروی امور منزل و نیروی خدماتی می توانید با ما در ارتباط باشید.

02188500161

نیروی خدماتی

استخدام نیروی خدماتی می‌تواند به ارتقاء کارایی و راحتی در محیط‌های مختلف کمک کند. در زیر به برخی از مزایا و اهمیت‌های استخدام نیروی خدماتی اشاره می‌شود:

  1. حرفه‌ای بودن:
    • نیروهای خدماتی معمولاً دارای مهارت‌ها و تخصص‌های مربوط به زمینه خدماتی خود هستند و می‌توانند وظایف خود را با حرفه‌ایترین شیوه انجام دهند.
  2. افزایش بهره‌وری:
    • با استخدام نیروی خدماتی، بهره‌وری در اجرای وظایف و خدمات افزایش می‌یابد؛ زیرا افراد متخصص می‌توانند بهترین نتایج را ارائه دهند.
  3. راحتی بیشتر:
    • حضور نیروهای خدماتی باعث افزایش راحتی والدین یا مسئولان محیط کار می‌شود؛ زیرا وظایف خدماتی به صورت حرفه‌ای انجام می‌شوند و افراد می‌توانند به وظایف خود بهتر تمرکز کنند.
  4. مدیریت زمان بهتر:
    • با داشتن نیروی خدماتی، افراد مسئول می‌توانند زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنند؛ زیرا بخشی از وظایف به افراد متخصص سپرده می‌شود.
  5. ارتقاء کیفیت خدمات:
    • با استفاده از نیروهای خدماتی، کیفیت ارائه خدمات به مشتریان یا کاربران می‌تواند بهبود یابد؛ زیرا افراد با تخصص می‌توانند به نحو بهتری به نیازها و توقعات مشتریان پاسخ دهند.

استخدام نیروی خدماتی به عنوان یک سرمایه‌گذاری می‌تواند به بهبود عملکرد و محیط‌های مختلف کمک کند و مزایایی در ارتقاء کیفیت و راحتی فراهم آورد.

داشتن آداب معاشرت مناسب

انسان موجودی اجتماعی است و باید با اطرافیان خود رابطه داشته باشد تا ازطریق تعاملات و روابط اجتماعی، نیازهای مادی و عاطفی خود را برطرف کند. روابط موجود در محیط کار نیز از این قاعده مستثنی نیست و فردی که با همکاران خود روابطی قوی و گسترده برقرار کرده، بهتر می‌تواند درجهت رشد و پیشرفت حرکت کند و وظایف خود را به‌شکلی مطلوب انجام دهد.

ولی ازسوی دیگر، زیاده‌روی در ایجاد ارتباط با همکاران نیز مانند زیاده‌روی در هر کار دیگری زیان‌آور است.

همانطور که می دانید بسیاری برای انتخاب یک نیروی نظافتی خوب به شرکت های خدماتی در این حوزه رجوع می کنند،به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم مشخصه های شرکت نظافتی ایده آل را بررسی کنیم و به شما بگوییم که نیروی نظافت چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

انتخاب یک شرکت نظافتی تجاری عالی برای نگهداری ساختمان یا استخدام یک نیروی نظافتچی می تواند کمی چالش برانگیز باشد،به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم نکاتی را در رابطه با ویژگی‌ها و وظایف یک نیروی نظافت و خدماتی خوب صحبت و بررسی کنیم.

 

نیرو‌خدماتی‌,نیروی نظافتی

 

رفتار و آداب معاشرت نیروی امور در منزل

1.پوشش و ظاهر مناسب نیروهای خدماتی اعم از آبدارچی، نظافتچی، پیشخدمت

2.طرز صحیح خطاب کردن افراد 

3. لذت بخش کردن محیط کار برای خود یا همکاران

4. نحوه خوردن و آشامیدن در حضور دیگران

5. چگونگی پذیرایی حرفه ای نوشیدنی ها و خوردنی ها

6. کلمات ممنوعه که هرگز نباید در گفتار خود بکار ببرند

7. مهارت‌های استقبال و بدرقه مهمان ها و …

وظایف عمومی نظافتچی و پیشخدمت 

1.نظافت محیطی شامل گردگیری، جارو کردن و کشیدن تی

2. تمیز کردن میزها، کمدها، پارتیشن، سقف اتاق، تابلوها و شیشه‌های محل کار

3. شستشو با مواد پاک کننده و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی

4. نظافت راهروها و راه‌پله های ساختمان

5. انتقال زباله‌ها و مواد دور ریختنی و غیرقابل مصرف به خارج از مجموعه با تایید مدیریت و کارهایی دیگر که هر سازمانی با توجه به شرایط خود تعریف کند.

6. جابجایی اثاثیه و ابزارهای موردنیاز منزل یا شرکت

7. انتقال مواردی که باید به انبار انتقال داده شود یا اینکه دور ریخته شود.

8. کمک به برگزاری و همچنین حمل میز و صندلی‌ها در صورت مهمانی، مراسم و یا جشن‌هایی که در محل کار شما انجام می‌شود.

 

 

نیروی نظافتی,نیروی خدماتی,اول سفیر سلامت

 

اعتبار و حرفه ای بودن

هنگامی که به حرفه ای بودن یک شرکت نظافتی تجاری اشاره می کنیم، تنها داشتن رفتار حرفه ای منظور ما نیست.
هر شرکت نظافتی تجاری بزرگ اقدامات لازم را برای دریافت این گواهینامه ها انجام می دهد و تلاش می کند تا به سازمان ها و انجمن های حرفه ای درجه یک بپیوندد، سازگاری ویژگی بارز یک شرکت نظافتی تجاری بزرگ است.

آیا آن ها سال ها با همان مشتریان کار می کنند؟ اگر پاسخ مثبت است، این نشانگر خوبی است که شرکت سازگار و قابل اعتماد است.

هنگامی که یک شرکت نظافتی را استخدام می کنید، مهم است که بتوانید هر بار که در ساختمان هستند به آن ها اعتماد کنید تا وظایف مورد نیاز را با همان سطح کیفیت انجام دهند. صرف نظر از اینکه کدام اعضای تیم ساختمان شما را تمیز می کنند، نتیجه باید همیشه یکسان باشد.

یک شرکت نظافتی تجاری بزرگ باید بتواند مشتریان خود را خوشحال و راضی نگاه دارد.

تجهیزات و نظم

باید بدانید که شرکت نظافتی شما قادر خواهد بود هر روز تعدادی مشتری را به طور یکپارچه کنترل کند و نیاز های خاص هر کسب و کار را پیگیری نماید. شرکتی که به خوبی سازماندهی شده باشد، می تواند این کار را بدون از دست دادن کاری انجام دهد.

جنبه دیگری که باید در نظر بگیرید تجهیزاتی است که شرکت نظافت در اختیار دارد، درباره تجهیزات خاصی که می دانید برای تمیز و بهداشتی نگه داشتن کسب و کار شما لازم است، سؤال بپرسید.

اگر آن ها را ندارند، یا بدتر از آن، نمی دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنید، باید به جست و جوی یک شرکت نظافتی جدید ادامه دهید.

چگونه نیروی نظافتی خوب استخدام کنیم؟

با چند شرکت نظافتی تجاری صحبت کنید. قبل از استخدام یک شرکت خدمات نظافتی تجاری، مهم است که برای صحبت با حداقل سه نفر وقت بگذارید. در حالی که شما این کار را انجام می دهید، باید اطمینان حاصل کنید که از هر سه تخمین دقیق دریافت می کنید.
مهم است که نقل قول ها را به صورت کتبی دریافت کنید تا مقایسه آسان تر باشد.

دلیل دیگر این است که هنگامی که با یک شرکت نظافتی تجاری قرارداد بسته اید، اگر متوجه شدید که آن ها کارها را طبق پیشنهاد انجام نمی دهند یا مشکلات دیگری دارید، می توانید به مدارکی که به شما داده شده است مراجعه کنید.

از همه آن ها در مورد نوع بیمه ای که دارند بپرسید. شما باید مطمئن شوید که آن ها مقدار مناسبی از غرامت و بیمه مسئولیت کارگران دارند، در مورد کارکنان آن ها بپرسید و اگر همکاری کردند از آن ها بخواهید توضیح دهند که نیرو های خود را چگونه استخدام می کنند.

مورد بعدی این است که از شرکت بپرسید چه نوع آموزشی ارائه می دهید؟ شرکت های نظافتی تجاری باید آموزش هایی را ارائه دهند؛ زیرا نظافت یک کسب و کار مانند تمیز کردن خانه نیست.

در مورد محصولات پاک کننده ای که استفاده می کنند بپرسید. شما باید به دنبال شرکتی باشید که از محصولات پاک کننده سبز استفاده می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =