چه کارهایی باعث شادی کودک می شود؟

بسیاری از والدین به دنبال این هستند که فرزندانی شاد و خوشحال تربیت کنند. در واقع، داشتن کودک شاد می تواند روی عملکردهای وی تاثیر قابل توجهی داشته باشد. به همین خاطر، شما باید با روش های افزایش شادی کودک بیشتر آشنا شوید. در این مطلب، همه آنچه باید درباره تکنیک های داشتن کودکی شاد بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم.

مزایای شادی برای کودکان

از نظر روانشناسی، شادی برای کودکان مزایای زیادی به همراه دارد. کودکانی که شادتر هستند، در مدرسه عملکرد تحصیلی بهتری دارند. به علاوه، این کودکان دارای میزان اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری نیز هستند. حتی کودکانی که در دوره کودکی زندگی شاد و بهتری را پشت سر می گذارند، بزرگسالان شادتری نیز خواهند بود.

شادی کودک

مزایای شادی کودک

اقدامات لازم برای افزایش شادی کودک

برای افزایش شادی کودک و داشتن فرزندی خوشحال تر باید چه کرد؟ یکی از دغدغه های ذهنی والدین، این موضوع است. به همین خاطر، در این بخش، لیستی از اقدامات لازم برای تربیت کودکی شاد و خوشحال را برای والدین تهیه کرده ایم. این اقدامات مهم و کلیدی عبارتند از:

احساسات کودک تان را بپذیرید

همه ما در زندگی پستی و بلندی هایی را تجربه می کنیم. در واقع، زندگی همه ما پر از لحظات شاد و حتی ناراحت کننده و غم انگیز است. روزانه مشکلات کوچک و بزرگ زیادی داریم که زمینه غصه و ناراحتی مان را فراهم می کنند. اما نباید اجازه دهیم که این احساسات ناراحت کننده روی زندگی مان تاثیر بگذارند.

شاد بودن به این مفهوم نیست که باید احساسات تان را سرکوب کنید. شادی به معنی این است که احساسات خود را پذیرفته و به آنها احترام بگذاریم. بنابراین، به عنوان والدین باید با فرزندتان احساس همدردی کرده و به آنها اجازه بروز احساسات ناراحت کننده شان را بدهید. این کار، یعنی پذیرفتن احساسات، باعث پرورش کودک شادتری می شود.

بازی با کودک

پرورش کودک شاد

انجام فعالیت های روزمره مفید را به کودکان آموزش دهید

به کودکان خود یاد دهید که انجام کارهای روزمره مفید از قبیل مدیتیشن، ورزش منظم و حتی تغذیه سالم می تواند ارتباط موثری با میزان شادی آنها در طول روز داشته باشد. البته، به منظور تنظیم برنامه جهت انجام فعالیت های روزمره برای فرزندان تان باید سطح علاقه مندی آنها را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر کودکی از نقاشی لذت می برد، برای وی مجموعه ای از کتاب های رنگ آمیزی یا لوازم مورد نیازش را تهیه کنید تا با انجام این کار احساس خوشحالی را در طول روز تجربه کند. به علاوه، اگر کودک تان به بازی و سرگرمی بیرون از خانه علاقه دارد، در طول هفته یا به صورت روزانه بازه زمانی را برای بردن فرزندتان به پارک و مرکز بازی اختصاص دهید.

شاید به عنوان والدین، زمان کافی برای سپری کردن وقت زیادی با فرزندان تان نداشته باشید. به همین خاطر برای رسیدگی اصولی و بهتر به فرزندان خود می توانید پرستار کودک استخدام کنید. برای افزایش احساس شادی کودک باید برای وی پرستاری دلسوز و مهربان استخدام کنید که با یکدیگر را دارای سازگاری و تناسب خلق و خو هستند. در واقع، پرستار باید بتواند به خوبی با کودک و رفتارش سازگار شود و زمینه خوشحالی و شادی وی را نیز فراهم کند.

به کودکان مسئولیت دهید

یکی از کارهایی که باعث احساس شادی کودک می شود، مسئولیت دادن به وی برای انجام کارهای روزمره است. مسئولیت انجام کارهای ساده خانه مانند نظافت اتاق و تمیز کردن وسایل کمد را به کودک بسپارید. البته، در هنگام انجام این وظایف روی کودک مدیریت زیادی نداشته باشید. در واقع، نظارت بیش از حد به کودکان می تواند باعث ایجاد نگرش منفی در وی شود. بنابراین، کودکانی که مسئولیتی در خانه برعهده گرفته و دائم در حین انجام کارها تحت کنترل نیستند، زندگی شادتری را سپری می کنند.

تربیت فرزندی شاد و خوشحال

تربیت فرزندی شاد و خوشحال

کودکان را با هم مقایسه نکنید

یکی از کارهایی که برخی از والدین انجام می دهند، مقایسه کودکان با هم سن و سال های آن ها است. این کار می تواند روحیه کودک را تضعیف کرده و باعث پرورش فرزندی غمگین و ناراحت شود. پس اگر به فکر شادی کودک خود هستید، مقایسه را کنار بگذارید. در عوض، کودک را به خاطر انجام کارهای خوب تشویق کنید تا با افزایش اعتماد به نفس، احساس شادی بیشتری را نیز تجربه کند.

برای کودکان داستان تعریف کنید

یکی از کارهایی که باعث خوشحالی هر چه بیشتر کودکان می شود، اختصاص وقت و تعریف داستان برای آنها است. معمولاً کودکان به داستان های فانتزی علاقه زیادی داشته و قوه تخیل فعالی دارند. کودکان با این داستان به دنیای اطراف خود پی می برند و چیزهای جدیدی یاد می گیرند. حتی برای فرزندتان در مورد پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر و برادر و … داستان های جالب و آموزنده ای را تعریف کنید که آنها را خوشحال می کند.

افزایش شادی کودک

افزایش شادی کودک

سخن آخر

یکی از کارهایی که می توان برای داشتن فرزندی شادتر و خوشحال تر انجام داد، استخدام پرستار کودک است. پرستار، وظایفی از قبیل بازی با کودک، بردن کودک به پارک، نقاشی با وی … را بر عهده دارد. تمام این کارها می توانند باعث القای حس شادی بیشتری در کودکان شوند.

به منظور استخدام بهترین پرستارها می توانید از مرکز اول سفیر سلامت کمک بگیرید. بعد از تماس با مرکز اول سفیر سلامت، مجرب ترین پرستار کودک به منزل تان اعزام می شود تا به امور مربوط به کودک رسیدگی کند. با رسیدگی و مراقبت اصولی از فرزندان تان کودکانی شاد و خوشحال تربیت خواهید کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهارده =