نوزادان از لحظه ای که متولد می شوند، به مراقبت و توجه دائمی مادر نیاز دارند. برطرف کردن نیازهای نوزادان در دو سال اول زندگی آن ها، انرژی زیادی از مادر می گیرد. با آغاز دوره کودکی، نه تنها وابستگی های فرزند به مادر کاهش نمی یابد؛ بلکه نیاز به توجه و مراقبت بیشتری خواهد داشت. برای اینکه مادر بتواند زمانی را برای رسیدگی به خود سپری کند، به همراهی و کمک پرستار نیاز دارد. در ادامه به بررسی مزایای استخدام پرستار کودک در منزل می پردازیم.

پرستار کودک در منزل

استخدام پرستار کودک در منزل

– زمان بیشتری برای استراحت داشته باشید

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که مادران با آن درگیر هستند، نداشتن زمان کافی برای استراحت است. زمانی که به اندازه کافی استراحت نکنید و خواب کافی نداشته باشید،‌ توانایی جسمی و ذهنی شما کاهش می یابد؛ تحمل شرایط برای شما سخت می شود و به دلیل تغییر خلق و خو، واکنش های شما به نیازهای کودکتان همراه با خشم و بی حوصلگی خواهد بود.

استخدام پرستار کودک این مشکل را حل می کند؛ زیرا فردی مطمئن و باتجربه مراقب کودک شما خواهد بود. در نتیجه آسودگی خاطر باعث می شود که بتوانید بدون نگرانی، زمانی را به استراحت و تجدید قوا اختصاص دهید. در برخی شرایط پرستاران در انجام امور سبک خانه مانند جمع کردن لوازم کودک یا گردگیری به مادران کمک می کنند. به همین دلیل همراهی دلسوز برای مادران به شمار می روند.

– تمرکز روی مراقبت از کودک در فضای آشنا

مهد کودک فضایی است که یک یا چند مربی باید از چندین کودک مراقبت کنند. در بهترین حالت هر مربی باید مراقب 3 الی 5 کودک باشد. البته در بیشتر شرایط حداقل 10 الی 15 کودک زیر نظر یک مربی هستند. با اینکه فضای مهد کودک سبب می شود که کودکان از سنین پایین در جامعه ای کوچک از هم سن و سال های خود قرار بگیرند و تعاملات اجتماعی خود را تقویت کنند؛ اما این امکان وجود ندارد که مربی توجه کامل و کافی به یک کودک داشته باشد.

در خانه پرستار فقط باید مراقبت از یک یا دو کودک را برعهده بگیرد. به همین دلیل تمرکز بیشتری دارد و کودک توجه کافی را دریافت می کند. از دیگر مزیت های پرستار کودک در منزل این است که کودک در فضای آشنای خانه قرار دارد. به همین دلیل اضطراب جدایی از مادر را کمتر احساس می کند. کودکانی که در فضاهای نا آشنا قرار می گیرند و ناچار هستند بدون این که مادر در کنار آن ها حضور داشته باشد با افراد غریبه مانند پرستاران یا مربیان مهد کودک تعامل کنند، دچار اضطراب می شوند.

آموزش تعامل و مهارت های اجتماعی به کودکان

آموزش تعامل و مهارت های اجتماعی به کودکان

در شرایط خاص از همراهی و کمک پرستار کودک در منزل استفاده کنید

برخی مشاغل دارای شیف های طولانی یا نوبت های کاری شبانه هستند. اگر مادری شاغل هستید که در مشاغل نوبتی فعالیت دارد،‌ زمانی که نوبت های کاری 24 ساعتی یا شبانه دارید،‌ با استخدام پرستار، فردی مطمئن را برای مراقبت از کودکتان در نظر بگیرید.

مادران نیز مانند دیگر افراد خانواده و جامعه دچار کسالت و بیماری می شوند. در دوره های بیماری، شرایط جسمی و روحی مناسبی برای نگهداری از کودک ندارید. اگر به جای استراحت و تمرکز روی بهبودی، خودتان را وقف نگهداری از کودک و رسیدگی به کارهای منزل کنید، دوره بیماری طولانی تر می شود. پرستار کودک در منزل در دوران سخت بیماری، نگهداری از کودک شما را برعهده می گیرد.

همراهی پرستار کودک با مادران شاغل یا بیمار

همراهی پرستار کودک با مادران شاغل یا بیمار

کودک ارتباط با دیگران را یاد می گیرد و وابستگی کمتری به مادر خواهد داشت

کودکان بیشترین زمان را کنار مادر خود سپری می کنند و بیشترین تعامل را با مادر دارند. وابستگی شدید کودک به مادر در طولانی مدت باعث آسیب به مادر و فرزند می شود. کمک گرفتن از پرستار در منزل سبب می شود که کودک مدتی را به دور از مادر سپری کند. همین طور کودک باید برای برقراری ارتباط با پرستار و بیان نیاز های خود، راه تعامل کردن را یاد بگیرد.

استقلال یکی از مهم ترین و اساسی ترین مهارت هایی است که کودکان به آن نیاز دارند. آموزش فعالیت های مستقل به کودکان آسان نیست. به ویژه زمانی که کودک تمام مدت حضور مادر را احساس می کند و این اطمینان را دارد که مادر پاسخگوی تمامی نیازهای او خواهد بود. گاهی مادران به دلیل دلسوزی و مهربانی، توجه بیش از حدی به نیازهای کودک نشان می دهند و مانعی برای مستقل شدن کودک هستند.

پرستار کودک در منزل‌ با اینکه مهربان و دلسوز است و برطرف کردن نیازهای کودک را وظیفه خود می داند؛‌ اما به اندازه مادر تلاش بیش از اندازه برای حمایت از کودک ندارد. به همین دلیل فضا و موقعیت های بیشتری برای کودک ایجاد می شود که در مسیر مستقل شدن قرار بگیرد.

همراهی پرستار کودک

آموزش مهارت استقلال به کودک با کمک پرستار

اول سفیر سلامت برای یافتن فردی مطمئن به شما کمک می کند

نوزادان و کودکان برای برطرف کردن نیازهای جسمی و روحی خود به مادر وابستگی دارند. نگهداری دائمی از فرزندان سبب می شود که مادر زمان کافی برای استراحت، انجام کارهای شخصی یا تفریح را نداشته باشد. در برخی شرایط سختی نگهداری از کودکان باعث دوری زن و شوهر از یکدیگر می شود و ارتباط آن ها را با چالش مواجه می کند. مادران برای نگهداری از کودکشان به همراهی نیاز دارند و استخدام پرستار کودک در منزل بهترین راه حل به شمار می رود.

سایت اول سفیر سلامت خدمات آنلاین را برای متقاضیان در نظر گرفته است. شما می توانید برای استخدام پرستار کودک، از مشاوره رایگان استفاده کنید تا بهترین و مناسب ترین فرد برای پرستاری از کودک دلبندتان را بشناسید. کارشناسان سایت اول سفیر سلامت پاسخگویی 24 ساعته دارند و به سؤالات شما پاسخ می دهند. پرستاران ما دانش و تجربه کافی دارند و با گذراندن دوره های آموزشی گوناگون، اطلاعات خود را به روز نگه می دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سیزده =